Ekonomisk förvaltning
Nabo sköter vår ekonomiska och administrativa förvaltning:
– avisering av (månads)avgifter
– bokföring/redovisning/deklaration
– medlemsförteckning
– pantförteckning
Om du har några frågor gällande detta, kontakta Nabo. Telefonnummer: 08-525 225 00. För mer information se deras hemsida www.nabo.se.
Observera att det är till Nabo du eller din bank ska skicka alla handlingar som rör pantsättning. (Inte till styrelsen. Skickas ändå handlingarna till oss riskerar ditt ärende att fördröjas.)
Fakturor ska dock skickas direkt till Nabo. Adressen är:
Brf Roslagsbanan 1
NABO 6547, FE 258
105 69 Stockholm
Det går att skicka fakturor via epost och för att det ska fungera korrekt är det viktigt att följande regler efterföljs:
- Epostmeddelandet ska endast ha EN bilaga, denna skannas som EN faktura
- Bilagan ska vara i formatet PDF, TIFF eller PNG
- Bilagan får vara max 2 MB stor
- Bilagans namn får EJ innehålla bokstäverna å, ä, ö samt heller inte specialtecken som apostrofer, blanktecken
- Information i rubriken och meddelandetexten i epostmeddelandet tas ej hänsyn till, endast bilagan skannas och behandlas
- Fakturan ska fortfarande vid adressfältet innehålla "HOF 6547, FE 258"
Om du har haft utlägg för föreningens räkning (t ex om du köpt material till en städdag på styrelsens uppdrag) är rutinen lite annorlunda. Gör så här:
1. Klistra eller häfta upp dina kvitton på en A4. *)
2. Skriv bredvid:
– ditt namn
– det kontonummer dit du vill ha pengarna utbetalade
– vad utgiften gäller (t ex ”Rengöringsmedel till städdag”)
3. Lämna in papperet till styrelsen i föreningens brevlåda i entrén. Det attesteras av de två personer som har attesträtt. Styrelsen skickar sedan informationen till Restate, som betalar ut pengarna.
4. Spara en kopia av papperet, eller skriv upp information om utlägget så att du kan kontrollera att pengarna kommit in efter ett tag. Om de inte gjort det, kontakta Restate.
*) Eller ladda ner bladet som finns som bilaga här, skriv ut och använd det!